Artykuł
Bez stref czystego transportu w miastach
Z projektu nowelizacji ustawy o elektromobilności usunięto przepisy dotyczące obligatoryjnego wprowadzania Stref Czystego Transportu (SCT).
Przypomnijmy, że początkowo projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw zakładał, że strefy będą obowiązkowe w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Potem jednak przepisy zmieniono: ograniczenia dla najbardziej trujących pojazdów miały obowiązywać w miastach, w których przekroczona jest roczna norma stężenia dwutlenku azotu. Zmiany dotyczące SCT są potrzebne, bo obecne przepisy pozwalają na wjazd do strefy wyłącznie samochodom elektrycznym, wodorowym i napędzanym gazem ziemnym, których wciąż jest za mało, i mogą je wprowadzać jedynie miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. Obie wersje nowelizacji projektu zakładały, że do strefy będą mogły wjeżdżać pojazdy o określonych normach spalania Euro.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right