Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-08-02

Podanie do urzędu złożone e-mailem? Sądy stają po stronie mieszkańców

Teoretycznie urząd powinien rozpatrywać tylko te pisma, które wpłynęły na elektroniczną skrzynkę podawczą, a inne pozostawiać bez rozpoznania. Z orzecznictwa wynika jednak, że dokument wysłany na zwykły adres poczty elektronicznej też jest skuteczny. Trzeba go tylko uzupełnić

Pandemia i związany z nią dystans społeczny przyspieszyły informatyzację kontaktów i spowodowały, że pisemna korespondencja obywateli z urzędami przechodzi właśnie do lamusa. Dziś niezwykle ważne jest, by jak najwięcej spraw można było załatwić online. Rząd przygotowuje więc kolejne projekty ustaw, które mają upraszczać procedurę administracyjną. Przykładowo w przygotowywanej nowelizacji ustawy: o dowodach osobistych, o ewidencji ludności, ustawy - Prawo o aktach stanu cywilnego (zob. druk sejmowy 1399 z 27 lipca br.). zakłada się automatyczny (tzw. transakcyjny) kontakt z urzędem, np. w sprawie zameldowania czy wymeldowania na pobyt czasowy lub stały oraz możliwość elektronicznego pobrania zaświadczenia o danych z rejestru stanu cywilnego. Wszystko po to, by wyeliminować bezpośrednią obsługę wniosku przez urzędnika, skrócić czas postępowania i zmniejszyć koszty realizacji tego typu zadań.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00