Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-10-13

etyka

Problem z doręczeniem to nie sprawa klienta

Radca prawny nie może zrzucać na pocztę winy za to, że nie poinformował klienta o terminie rozprawy – uznała wczoraj Izba Dyscyplinarna Sądu Najwyższego, oddalając kasację ukaranej naganą prawniczki (sygn. akt II DK 73/21). Klientka radczyni o przegranej w sądzie w II instancji dowiedziała się, gdy komornik zajął środki na jej koncie. Pełnomocniczki nie było na rozprawie. Tłumaczyła, że nie wiedziała o jej terminie ze względu na błąd poczty przy doręczeniu. W efekcie sąd dyscyplinarny ukarał prawniczkę za niepowiadomienie mocodawczyni o terminie rozprawy. Uniewinnił ją jednak od zarzutu niestawiennictwa, przyjmując wyjaśnienie, że sama nie otrzymała stosownego zawiadomienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00