Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2022-04-13

Płatnikiem ten, kto rzeczywiście przekazuje nagrody

Organizator akcji promocyjnej, który wydaje nagrody, jest płatnikiem podatku w świetle art. 41 ust. 1 ustawy o PIT - orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w dwóch sprawach.

Podobny wyrok zapadł 21 grudnia 2021 r. (sygn. akt II FSK 930/19). Pisaliśmy o nim w artykule „Podatek od wygranej. NSA wyjaśnił, kto i kiedy go odprowadza” (DGP nr 251/2021).

Tym razem chodziło o spółki organizujące akcje promocyjne skierowane wyłącznie do konsumentów. Konkursy są realizowane przy udziale podmiotów trzecich, najczęściej agencji reklamowych, w trzech wariantach. W pierwszym i drugim wariancie w roli oficjalnych organizatorów akcji promocyjnych występują - na zlecenie spółek - podmioty trzecie, które zajmują się wszelkimi czynnościami z tym związanymi. Spółki są jedynie fundatorami nagród.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00