Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-10-02

służba cywilna

Łatwiejsza rekrutacja do urzędów z poślizgiem

Administracja rządowa ma coraz większe trudności z pozyskaniem kandydatów do pracy w urzędach. Udogodnienia i odbiurokratyzowanie naboru mogłyby już obowiązywać, ale premier nie wydaje w tej sprawie niezbędnego komunikatu

Dobrosław Dowiat-Urbański, szef służby cywilnej, od wielu lat zabiegał u premiera i pozostałych członków Rady Ministrów, aby znowelizować pragmatykę zawodową dla osób pracujących w administracji rządowej. Zależało mu przede wszystkim na unowocześnieniu całego procesu naboru do pracy w urzędach i wprowadzeniu ułatwień, które sprawią, że więcej osób wybierze karierę w budżetówce. W październiku 2021 r. udało się skierować do konsultacji projekt nowelizacji ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1691 ze zm.), ale dokument ten dopiero w marcu 2023 r. trafił do Sejmu. Ostatecznie zaproponowane zmiany mimo dużych problemów udało się doprowadzić do uchwalenia. Nowelizacja obowiązuje od ubiegłego tygodnia, więc wszelkie ułatwienia, w tym elektroniczną platformę można byłoby wprowadzić niemal od razu. Niestety osoby, które chcą w łatwy sposób zgłosić się do pracy w służbie cywilnej, która obecnie przeżywa kryzys związany z naborami, muszą jeszcze poczekać na udogodnienia. Jak długo? Tego nawet kancelaria premiera i szef służby cywilnej nie są w stanie określić.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00