Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-04-29

orzeczenie

Nie każdy zabieg promocyjny jest objęty ulgą na ekspansję

Podatkowe przepisy o uldze na ekspansję należy interpretować ściśle, nie można sięgać do wykładni rozszerzającej – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku

Przypomnijmy, ulga ta została wprowadzona w ramach Polskiego Ładu i obowiązuje od 2022 r. Jej celem jest zachęcenie przedsiębiorców do rozwoju i rozszerzania działalności nie tylko na rynek krajowy, ale także na zagraniczne rynki zbytu (art. 18eb ustawy o CIT i art. 26gb ustawy o PIT).

Dzięki tej preferencji podatnik podwójnie odlicza ten sam wydatek: raz jako koszty uzyskania przychodów, drugi raz w ramach ulgi, tj. od podstawy opodatkowania, z tym że nie więcej niż 1 mln zł rocznie.

Prawo do tej preferencji przysługuje, pod warunkiem że w okresie dwóch kolejno następujących po sobie lat podatkowych podatnik:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00