Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Zakup bonów towarowych z przeznaczeniem na promocję

Zakup bonów towarowych z przeznaczeniem na promocję

Czy można zakupić bony towarowe z przeznaczeniem na promocję? Bon byłby dołączony do określonej ilości zakupionego towaru. Jakie będą skutki podatkowe dla firmy i dla klientów (osoby prawnej lub osoby fizycznej)? Jeżeli zakup bonów wykorzystanych do sprzedaży promocyjnej jest możliwy, jak należy go udokumentować?

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ust. 1 tej ustawy. Ponoszone koszty należy oceniać pod kątem ich celowości, a więc dążenia do uzyskania przychodów, a nie niezbędności i rezultatu w postaci konkretnego przychodu. O tym, co jest celowe i potrzebne w działalności, decyduje podmiot prowadzący tę działalność. Z kolei zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy – w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. A zatem, aby poprawnie odpowiedzieć na zadane pytania, należy najpierw zdefiniować termin „reklama”. Przez pojęcie reklamy, o której mowa w wymienionych przepisach (w związku z brakiem definicji tego słowa w ustawie), należy rozumieć zgodnie z jego znaczeniem w języku polskim rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwościach nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś. Reklama to działania mające kształtować popyt poprzez poszerzenie wiedzy przyszłych nabywców o towarach w celu zachęcenia do nabywania ich od tego właśnie a nie innego podmiotu gospodarczego. Reprezentacją są natomiast działania polegające na kontaktach oficjalnych i handlowych między podmiotami gospodarczymi. Reklama musi zatem zawierać elementy wartościujące towar lub zachęcające do jego kupna.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00