Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Zakup usługi reklamowej

Zakup usługi reklamowej

Aby zwiększyć sprzedaż swoich towarów, skorzystaliśmy z usług firmy reklamowej. Czy całość tych wydatków jest kosztem uzyskania przychodów? Jak zaksięgować ewentualne przekazanie na reklamę? Jesteśmy podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych i prowadzimy księgi rachunkowe.

Ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) w art. 22 ust. 1 określa, że kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23. Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. W ustawie nie ma definicji reklamy ani reprezentacji. Organy podatkowe zostały zobowiązane do stosowania wykładni językowej z definicji zawartych w i w Zalecenie to zostało zawarte w piśmie Ministra Finansów nr PO4/AK-722-702/95. Zgodnie z definicją słownikową reklama to rozpowszechnianie informacji o towarach, usługach, ich zaletach, miejscu i możliwości ich nabycia, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00