Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Usługi domu medialnego jako koszt reklamy publicznej

Usługi domu medialnego jako koszt reklamy publicznej

Czy wynagrodzenie za usługi domu medialnego stanowi koszt uzyskania przychodów objęty limitem z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Usługi te polegały na organizacji kampanii reklamowej naszej firmy w mediach.

Wydatek na reklamę – niezależnie od tego, czy jest prowadzona we własnym zakresie czy przez wyspecjalizowaną firmę organizującą kampanię reklamową – podlega ocenie w świetle art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Stosownie do tego przepisu nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reklamy i reprezentacji w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Na cele podatku dochodowego nie jest istotne, kto prowadzi akcję reklamową, lecz do kogo jest kierowana, a zatem jaki charakter ma reklama – publiczny czy niepubliczny. O zaliczeniu danego wydatku do kosztów reklamy publicznej lub niepublicznej decyduje zawsze odbiorca. Do wydatków limitowanych należą te, które z założenia są kierowane wyłącznie do konkretnych adresatów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00