Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Wydatki na analizę efektywności działań marketingowych

W bieżącym roku po dłuższym okresie prowadzenia sponsoringu sportowego zdecydowaliśmy się na dokonanie analizy efektywności tej formy marketingu. Zadanie to zleciliśmy niezależnemu specjaliście prowadzącemu firmę konsultingową. Czy wydatki na taką analizę można bez przeszkód zaliczyć do kosztów?
W myśl ogólnej reguły wyrażonej w art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy. Tak więc między poniesionymi kosztami a osiąganymi przychodami musi istnieć związek przyczynowo-skutkowy. Jak jednak podkreślono w części orzecznictwa sądowego, nie musi to być związek bezpośrednio wpływający na osiągnięcie przychodu, wystarczy bowiem, iż podatnik w momencie ponoszenia wydatku miał uzasadnione powody, aby przypuszczać, że wydatek ten przyczyni się do powstania lub zwiększenia przychodu (np. wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 18 maja 1999 r. sygn. akt I SA/Wr 2552/98).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00