Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2007-01-30

Zobowiązania wobec ZUS przy kontrakcie menedżerskim

W ostatnich latach coraz większym powodzeniem na rynku pracy i usług cieszy się zatrudnianie wysokiej klasy specjalistów w charakterze menedżerów. Zadaniem tych osób jest zarządzanie przedsiębiorstwem w ramach zawartego kontraktu z właścicielem firmy. Dlatego też od kandydatów na menedżera wymaga się odpowiednich kwalifikacji, powinni oni charakteryzować się m.in.: twórczą pomysłowością, niekonwencjonalnymi i niepowtarzalnymi rozwiązaniami, oczywiście za odpowiednio wysokie wynagrodzenie. Na łamach prasy specjalistycznej pojawiło się wiele opracowań dotyczących pojęcia kontraktu menedżerskiego oraz istoty prawnej tego rodzaju umowy. Sprawa wydaje się nader istotna również w aspekcie prawa ubezpieczeń społecznych.

Generalnie przyjmuje się, iż menedżerem jest osoba profesjonalnie, odpłatnie zajmująca się zarządem cudzym przedsiębiorstwem w warunkach ustrojowego, strukturalnego rozdzielenia funkcji właścicielskich od funkcji zarządczych.
Menedżerów zatrudnia się zarówno na podstawie umów o pracę, jak i umów cywilnoprawnych. Z kolei w ramach umów cywilnoprawnych należy dokonać dalszego rozróżnienia z uwagi na formę świadczenia usług przez menedżera, bowiem umowę o zarządzanie można zawrzeć z menedżerem jako osobą fizyczną, ale również z jednoosobową firmą, prowadzącą działalność na własny rachunek.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00