Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-09-04

Księgowanie wydatków na nabycie jednorazowych opakowań

Firma nabywa opakowania plastikowe, torebki oraz papier w celu opakowania sprzedawanych produktów, którymi są własne wyroby cukiernicze. Za opakowania nie jest pobierana dodatkowa odpłatność. Czy wartość zakupionych opakowań należy wpisać do kolumny 10 czy 14 księgi przychodów i rozchodów?
Zgodnie z § 11 rozporządzenia Ministra Finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. Nr 116, poz. 1222 ze zm.) podatnik jest obowiązany prowadzić księgę rzetelnie i w sposób niewadliwy, tj. zgodnie zarówno ze stanem rzeczywistym, jak i z przepisami rozporządzenia oraz objaśnieniami do wzoru księgi. Podatnik zobowiązany jest więc dokonać - na podstawie dowodów księgowych wymienionych w wyżej wymienionym rozporządzeniu i w określonym przez ten akt prawny terminie - zapisów, dotyczących uzyskanych przychodów oraz poniesionych wydatków. Poszczególne zapisy dotyczące wydatków powinny być dokonywane w kolumnach od 10 do 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Księguje się tam odpowiednio: zakup materiałów oraz towarów handlowych (kol. 10), koszty uboczne związane z zakupem (kol. 11), koszty reprezentacji i reklamy prowadzonej w inny sposób niż w środkach masowego przekazu lub prowadzonych publicznie w inny sposób (kol. 12), wynagrodzenia brutto wypłacane pracownikom (kol. 13) oraz pozostałe koszty nie wymienione wyżej i nie wymienione zarazem w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (kol. 14).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00