Artykuł
Koszty reklamy i reprezentacji - wybrane zagadnienia
Kwestia zaliczania wydatków na reklamę i reprezentację do kosztów uzyskania przychodów jest poważnym źródłem sporów podatników z organami podatkowymi. Wynika to z faktu, iż tematyka ta jest bardzo szeroka i wielopłaszczyznowa, a ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) wspomina tylko, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób (art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy). Tak więc - mimo całej złożoności zagadnień związanych z kosztami reklamy i reprezentacji - przepisy podatkowe wypowiadają się na ten temat bardzo pobieżnie. Dlatego też konieczne jest odwołanie się do potocznego znaczenia tych terminów, bogatego orzecznictwa sądowego oraz ministerialnych interpretacji, a także indywidualne rozpatrywanie każdego stanu faktycznego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right