Personel i Zarządzanie 1/2003 z 01.01.2003, str. 30
Data publikacji: 02.07.2018
Efekt domina
Efekt domina
czyli
jak rozwijać kreatywność pracowników odpowiedzialnych za kontakty z klientamiGrzegorz
SILCZAKAutor jest niezależnym trenerem rozwoju osobistego.
Kontakt: meritum@meritum.biz
Na sukces dynamicznego i
samoregulującego swoje działania zespołu, który obsługuje klientów firmy, składają się kompetencje jego poszczególnych członków. Twarde i miękkie narzędzia zarządzania decydują o tym, że jeden zespół jest skostniały i działa wolno, podczas gdy inny idealnie i dynamicznie dopasowuje się do sytuacji i pokonuje najtrudniejsze przeszkody.P
roponuję podczas lektury tego tekstu przyjąć zasadę, w myśl której nasze działania biznesowe podlegają efektowi domina. Niech problem polega tylko na odgadnięciu, którą z kostek należy trącić, aby poruszyć na końcu dokładnie te, o które nam chodzi.Amatorzy i
zawodowcyPosłużmy się żeglarskim przykładem, dobrze opisującym aktywność w
sprzedaży. Odzwierciedla on sytuację rywalizacji oraz walki o przetrwanie podczas złej pogody.Rozsądni żeglarze -
zwykle amatorzy i turyści - słuchają prognozy meteorologicznej. Gdy nadchodzi sztormowa pogoda, zawczasu chronią się w