Personel i Zarządzanie 1/2003 z 01.01.2003, str. 36
Data publikacji: 02.07.2018
Cztery kroki do efektywności
Cztery kroki do efektywności
Analiza i
modyfikowanie zachowań w firmie przy użyciu modelu Extended DISCRomeo
GRZĘBOWSKIAutor jest konsultantem i
szefem firmy doradczej Strategie HR.Kontakt: romeo.grzebowski@strategiehr.com
Jakże często ludzie po powrocie ze szkolenia są pełni entuzjazmu, próbują stosować nowe umiejętności przez kilka tygodni, a
potem... wracają do swoich starych nawyków. W takich sytuacjach kluczem do sukcesu może być narzędzie, które pozwoli wpłynąć na zachowania pracowników i pomóc zmienić im wieloletnie nawyki na zachowanie oparte na wiedzy zdobytej podczas drogich szkoleń. Zauważalnym efektem zastosowania tego narzędzia będzie zwiększenie efektywności osób zatrudnionych w firmie.W
swojej praktyce menedżerskiej spotkałem się z następującym problemem. Nasza firma wydawała sporo pieniędzy na szkolenia, dążąc do jak najwyższego zwrotu z tej inwestycji. W przypadku szkoleń technicznych, związanych np. z nowym oprogramowaniem, efekty były widoczne od razu. Gorzej było z tymi, które dotyczyły miękkich umiejętności, takich jak komunikacja czy przywództwo. Szybko odzywały się wówczas dawne przyzwyczajenia.Każdy z
nas ma swój naturalny sposób zachowania w różnych sytuacjach. Zazwyczaj działamy rutynowo, według przyjętych wcześniej zasad. Łatwiej jest działać zgodnie z naszymi nawykami, niż uczyć się nowych sposobów postępowania. Staramy się podświadomie przewidzieć różne sytuacje i zachowujemy się w sposób, który okazał się odpowiedni w podobnych okolicznościach w przeszłości. Zazwyczaj wyrabiamy sobie opinię na temat innej osoby prawie natychmiast, kiedy ją spotkamy - czy tego chcemy, czy nie.Aby zwiększyć efektywność pracowników poprzez zmianę ich zachowań, niezbędne jest - krok po kroku - zastosowanie w
