Personel i Zarządzanie 12/2003 z 16.06.2003, str. 44
Data publikacji: 03.07.2018
Porozumienie skuteczne (2)
Pozostawanie w sytuacji konfliktu jest nie tylko przykre dla osób bezpośrednio zaangażowanych, ale także wpływa destrukcyjnie na pozostałych współpracowników, ich wzajemne komunikowanie się i wydajność pracy. Dlatego pozytywne rozwiązanie sporu wymaga właściwych narzędzi, odpowiedniego podejścia, zrozumienia, a także intuicji.
Angelika WODECKA-HYJEK
Autorka jest pracownikiem naukowym Katedry Metod Organizacji i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Kontakt: wodeckaa@ae.krakow.pl
Czasami przyczyny konfliktów występujących w organizacji mają charakter obiektywny, wynikają z rozmaitych sprzeczności między jednostkowym interesem pracownika a interesem zakładu pracy - nieuregulowanych kompetencji, zmiany struktury stanowisk, przeciążenia pracą itd. Przydatne może wówczas okazać się grupowe rozwiązanie konfliktu.
