Personel i Zarządzanie 11/2004 z 01.11.2004, str. 32
Data publikacji: 02.07.2018
Unia nie tylko dla Goliatów (1)
Siła małych i średnich firm polega na elastyczności - potrafią one szybko reagować na zmiany koniunktury i oczekiwania rynku, starając się zatrudniać pracowników o wszechstronnych kompetencjach. Słabością jest brak strategii personalnej i szkoleniowej. Taką ocenę potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych w sektorze tych przedsiębiorstw w regionie łódzkim. Czy skupienie się wyłącznie na sprzedaży produktów i usług oraz obsłudze klienta wystarczy do tego, aby te firmy były konkurencyjne?
Izabela Kołodziejczyk-Olczak
Autorka jest adiunktem w Katedrze Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego; jest trenerem i doradcą w zarządzaniu zasobami ludzkimi i ekspertem ds. projektów europejskich.
Kontakt: kolczak@ipt.pl
Marta Chmielewska-Anielak
Autorka jest psychologiem, pracownikiem Biura Karier Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi i ekspertem ds. projektów europejskich.
Kontakt: marta anielak@poczta.onet.pl
Poniższy artykuł jest pierwszym z cyklu poświęconego zaplanowaniu i przeprowadzeniu szkoleń w małych i średnich przedsiębiorstwach. Często firmy te nie mają konkretnych programów działania i nie dbają o doskonalenie kompetencji pracowników. W rezultacie nie zawsze udaje im się przezwyciężyć kryzys, co nierzadko jest przyczyną upadłości.
