Co ma zrobić haerowiec, gdy menedżerowie są niezadowoleni z podejmowanych przez niego - na prośbę pracowników - interwencji?
Odpowiadam za zagadnienia związane zarządzaniem kadrami i szkoleniami w mojej firmie. Ostatnio przeprowadziliśmy wewnętrzne ankiety, które dostarczają nam jak co roku informacji na temat tego, jak pracownicy oceniają firmę i swoich przełożonych. Kilkakrotnie pojawiła się tam informacja, że menedżerowie nie potrafią rozwiązywać problemów w swoich zespołach, a ich rolę z powodzeniem zastępuje w tym obszarze dział HR. Informacja ta wywołała głosy niezadowolenia wśród kadry menedżerskiej, trafiły do mnie również złośliwe uwagi o moim rzekomym działaniu przeciwko kolegom menedżerom. Dodatkowo wywiązała się dyskusja nad jakością badania i jego sensownością. Zawsze starałam się pomagać pracownikom, w końcu taka jest też rola haerowca. Jak wyjaśnić tę sytuację, jak pomagać pracownikom i nie narażać się na odrzucenie przez ich zwierzchników?
