Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-07-01

Delegowanie pracownika za granicę (10)

Przed oddelegowaniem pracownika do Niemiec warto dowiedzieć się, jakie będą tego konsekwencje podatkowe i poznać odpowiedź na kilka ważnych pytań. Jak wykonywanie pracy u naszych zachodnich sąsiadów wpłynie na status podatkowy delegowanej osoby? Czy pracownik zapłaci podatki w Polsce, czy w Niemczech? W jaki sposób ma się rozliczyć z naszym fiskusem?

Jadwiga Chorązka
Autorka jest starszym konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o.
Kontakt: jadwiga.chorazka@pl.pwc.com
Joanna Narkiewicz-Tarłowska
Autorka jest menedżerem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o.
Kontakt: joanna.narkiewicz-tarlowska@pl.pwc.com
W poprzednim artykule tego cyklu skupiliśmy się na tym, jak oddelegować pracownika do pracy w Niemczech oraz co zrobić, aby mógł on tam legalnie zamieszkać i podjąć pracę. Poniżej omawiamy kwestie podatkowe związane z tym oddelegowaniem.
Jaki status podatkowy?
Opodatkowanie dochodów uzyskiwanych przez pracownika oddelegowanego do Niemiec będzie zależało przede wszystkim od obowiązku podatkowego, jakiemu podlega on w tym kraju i w Polsce. Przypomnimy, iż nasze przepisy przewidują dwa jego rodzaje, a mianowicie:
• ograniczony obowiązek podatkowy (przewidujący konieczność opodatkowania w Polsce tej części dochodów, które zostały osiągnięte w związku z pracą wykonywaną w Rzeczpospolitej oraz innych dochodów pochodzących ze źródeł przychodów położonych w Polsce) oraz
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00