Personel i Zarządzanie 12/2006 z 01.12.2006, str. 58
Data publikacji: 24.11.2006
Akcje w rękach pracowników (3)
Wprowadzenie w firmie pracowniczego planu akcyjnego oznacza konieczność spełnienia pewnych wymogów prawnych. Jakie przepisy należy uwzględnić przed wdrożeniem programu, a jakie w trakcie jego funkcjonowania? Kto ma ich przestrzegać - wyłącznie organizator planu czy także jego uczestnicy? W jakiej wersji językowej powinny być przygotowane dokumenty związane z uczestnictwem w takim planie?
Joanna Narkiewicz-Tarłowska
Autorka jest menedżerem w zespole ds. podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o.
Kontakt: joanna.narkiewicz-tarlowska@pl.pwc.com
Joanna Stolarek
Autorka jest konsultantem w zespole ds. podatku dochodowego od osób fizycznych działu doradztwa podatkowego PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o.
Kontakt: joanna.stolarek@pl.pwc.com
Funkcjonowanie pracowniczych planów akcyjnych reguluje wiele przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, prawa dewizowego, prawa papierów wartościowych, ustawy o języku polskim oraz prawa pracy. W związku z tym określone obowiązki mają nie tylko reprezentanci spółki, ale również pracownicy, którzy biorą udział w takim programie. Jeżeli zostaną one wypełnione, to plan będzie realizowany bez zakłóceń.
