Jak kierować pracownikami w sytuacji kryzysowej?
Moi szefowie polecili mi realizację bardzo napiętego planu. Niestety, nie będzie się to wiązać dla członków mojego zespołu z żadnymi dodatkowymi pieniędzmi. Atmosfera w pracy robi się coraz gorsza, ludzie często się kłócą, kilka osób mówi, że odejdzie z firmy. Kieruję prawie trzydziestoma ludźmi i nie wiem, jak ich zmobilizować do pracy. Co zrobić, abyśmy mogli wszyscy przetrwać ten trudny okres?
Problem
Odpowiedź eksperta
Kierowanie w sytuacji kryzysowej, jaką jest większe jak zwykle obciążenie pracą wymaga ze strony przełożonych zastosowania w praktyce wielu umiejętności społecznych i interpersonalnych. Wśród nich są takie, jak motywowanie i wspieranie podwładnych, liderowanie i budowanie zespołu. W celu skutecznego przezwyciężenia kryzysu konieczne jest najpierw dokonanie psychospołecznej diagnozy zespołu oraz przeanalizowanie sytuacji firmy.
