Cykl szkoleń dla handlowców i szefów sprzedaży firmy farmaceutycznej Farma-Projekt
Nowicjusze na start
Młoda rozwijająca się organizacja nie ma wypracowanych wielu standardów. Musi też poradzić sobie z zatrudnianiem nowej kadry oraz rozwijać umiejętności swoich menedżerów, którzy odpowiadają za skuteczność pracy zespołu. Dodatkową trudnością jest przekazywanie wiedzy pracownikom, dlatego tak ważne są właściwie dobrane szkolenia.
Andrzej Niemczyk
Autor jest doświadczonym trenerem szkolącym menedżerów i handlowców. Jest autorem książki „Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać”. Wcześniej był menedżerem sprzedaży w firmach farmaceutycznych Ewopharma i Gedeon Richter.
Kontakt:
andrzej.niemczyk@trenerzy.pl
Farma-Projekt zajmuje się promocją, dystrybucją i sprzedażą produktów farmaceutycznych. W ciągu pierwszych trzech lat działalności firma wprowadziła na rynek pięć produktów pod marką Farma-Projekt/United Pharma oraz promowała w ramach outsourcingu produkty firmy FSP Galena. Na początku dział handlowy liczył ok. 30 przedstawicieli handlowych i trzech regionalnych szefów sprzedaży. Obecnie dział handlowy Farma-Projektu liczy 44 przedstawicieli medycznych oraz pięciu regionalnych kierowników sprzedaży. Menedżerowie tego szczebla wywodzą się z handlowców i rozwijają się wraz z dojrzewaniem organizacji.
Z końcem 2006 roku zmieniło się kierownictwo Farma-Projektu. Trzej menedżerowie wyższego szczebla, którzy kierowali organizacją od początku, odeszli i stworzyli własną firmę doradczą. Od grudnia 2006 r. firma jest zarządzana przez jedną osobę. Ta zmiana nie wpłynęła na obsadę niższych stanowisk menedżerskich oraz handlowych. Nadal ci sami przedstawiciele medyczni kierowani przez tych samych szefów regionalnych zajmują się promocją i sprzedażą produktów Farma-Projektu.
