Jak wyzwolić kreatywność wśród pracowników?
PROBLEM
Jestem szefem komórki HR w 100-osobowej firmie z branży technologicznej. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że nasze wyniki byłyby lepsze, gdyby nasi pracownicy byli bardziej kreatywni. Nie mamy budżetu na promowanie innowacyjności ani na konkursy, ani na wysłanie wszystkich pracowników na szkolenie. Musimy to zrobić własnymi zasobami. Pytanie: jak?
ODPOWIEDŹ
Zaczęłabym od zdefiniowania płaszczyzn kreatywności w kontekście Waszej działalności. Głównym zadaniem spółek z branży technologicznej jest opracowywanie rozwiązań potrzebnych klientom. Każdy z takich dostawców, jak Wy, stara się, aby rozwiązania były możliwe do realizacji przy jak najniższych kosztach, a przy okazji, aby nie ucierpiała na tym funkcjonalność systemu. Mamy więc już dwa obszary wymagające twórczego podejścia do problemów:
