Co warto wiedzieć o outsourcingu kadrowo-płacowym
Dwie strony umowy
Obsługa kadrowo-płacowa dla wielu pracodawców jest działaniem czasochłonnym, kosztownym i wymagającym nieustannego monitorowania zmian prawa. Tymczasem wywiązywanie się z zobowiązań tej domeny nie musi być codziennym obowiązkiem pracodawcy. Rozwiązaniem pozwalającym na optymalizację działań i kosztów firmy oraz skupienie się na głównej działalności biznesowej jest skorzystanie z usługi outsourcingu kadrowo-płacowego.
Piotr Wróblewski
Autor jest Sales & Key Account Partner w Randstad Payroll Solution. Specjalizuje się w doradztwie z obszaru outsourcingu kadrowo-płacowego.
Kontakt:
piotr.wroblewski@pl.randstad.com
Z usług świadczonych przez outsourcerów korzystają firmy ceniące partnerstwo oraz jakość współpracy zarówno z zewnętrznymi kontrahentami, jak i własnymi pracownikami. Zlecenie obsługi kadrowo-płacowej profesjonalnej firmie jest zapewnieniem nie tylko poprawności oraz terminowości wykonanych zadań, lecz także całkowitej poufności oraz odpowiedzialności, która przesunięta zostaje na outsourcera. To przesunięcie priorytetów firmy z operacyjnych na strategiczne umożliwia skoncentrowanie się na kluczowych działaniach firmy.
Dla kogo outsourcing
Bardzo istotny jest fakt, że w warunkach polskich naliczanie wynagrodzeń jest procesem podlegającym częstym zmianom prawnym, a dostosowanie się do nowych przepisów wymaga stałego śledzenia publikacji prawnych oraz poszukiwania wiążących interpretacji odpowiednich instytucji. Zmiany prawne przekładają się nie tylko na konieczność stałego doszkalania pracowników, lecz także bieżącego dokonywania zmian w systemie informatycznym. Z tej perspektywy skorzystanie z zewnętrznej usługi pozwala na oszczędność czasu i zasobów ludzkich oraz redukcję kosztów związanych z zakupem, utrzymaniem i aktualizacją systemu informatycznego potrzebnego do obsługi procesu, a także szkoleniem pracowników i utrzymywaniem dokumentacji papierowej.
