Dlaczego warto wspierać pracowników?
W naszej firmie panuje dewiza "Nie przychodź do mnie z problemem, jeśli nie masz rozwiązania". Z reguły ta zasada się sprawdza, ale nie zawsze. Słyszałem, jak na korytarzu w rozmowie jeden z pracowników powiedział drugiemu, że czasem ma ochotę pójść do swojego szefa i po prostu się wygadać, i nie zależy mu wtedy na poszukiwaniu rozwiązań, a po prostu chciałby, żeby go wysłuchano i zrozumiano. Czy nasza firmowa dewiza nie jest tak dobra dla podwładnych, jak mi się wydawało?
PROBLEM
ODPOWIEDŹ
Wspomniana dewiza jest stosowana w wielu firmach. Jest ona jednym z częściej powtarzanych zdań przez przełożonych. Prawie zawsze jest dobrym posunięciem, choć w pewnych okolicznościach podwładny nie powinien jej usłyszeć od swojego szefa. Najpierw zajmijmy się sytuacjami, kiedy jej stosowanie jest uzasadnione.
