Co zrobić, aby menedżerowie lepiej motywowali podwładnych?
W przeprowadzonym w naszej firmie badaniu satysfakcji, pracownicy zgłosili problem, że nie czują się motywowani przez swoich przełożonych. Jako szef szkoleń dostałam zadanie: "Zorganizować szkolenie z motywowania". W jaki sposób efektywnie nauczyć menedżerów motywowania swoich podwładnych?
PROBLEM
ODPOWIEDŹ
Przede wszystkim należałoby zacząć od lepszego poznania problemu. Co to znaczy, że "nie czują się motywowani"? To dość ogólne ujęcie problemu. Mogą być bardzo różne powody spadku motywacji pracowników, nie mówiąc o tym, że nie ma pewności, co oznacza dla pracowników określenie "nie czujemy się motywowani". Warto zatem sięgnąć do bardziej szczegółowych informacji zawartych w wynikach badania lub też do komentarzy, które mogli napisać pracownicy w formularzach badania. Jednocześnie warto przyłożyć ucho "to tu, to tam". Z doświadczenia wiem, że na ogół wiadomo, gdzie leży problem, tylko "nieelegancko" jest o tym głośno mówić. Amerykanie mówią na to "Łoś na stole" (), którego nie sposób zauważyć, a wszyscy udają, że go nie ma.
