Wykorzystanie zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu w Whirlpool Polska SA - studium przypadku
Zmierzyć sukces
Zastosowanie w firmie Whirlpool zrównoważonej karty wyników pozwoliło organizacji na zdefiniowanie tych obszarów działalności, których poprawa przyczyni się do osiągania jeszcze lepszych wyników. Działania, których wykonanie zaplanowano za pomocą BSC, rozplanowano pomiędzy różne działy, ale prawie wszystkie mają swoje odniesienia do zadań, za które odpowiedzialny jest dział HR.
Paweł Berłowski
Autor jest współpracownikiem "Personelu i Zarządzania".
Kontakt:
pawel.berlowski@interia.pl
- Stosując zrównoważoną kartę wyników, nie możemy ograniczyć się wyłącznie do spraw ściśle związanych z zarządzaniem wynikiem finansowym spółki - twierdzi Paweł Miłoszewski, dyrektor ds. zarządzania personelem w firmie Whirlpool Polska SA. - Zastosowanie tego narzędzia mierzenia sukcesu organizacji ma sens jedynie wtedy, kiedy jest ono wykorzystywane do mierzenia większości procesów w firmie - dodaje.
Aby zrównoważona karta wyników w pełni się sprawdziła, trzeba także ściśle wyselekcjonować badane obszary. Umiejętny wybór priorytetów to podstawa sukcesu. Tylko w ten sposób da się zdefiniować odpowiednie mierniki, dzięki którym będzie można określić i zrealizować cele firmy bądź konkretnego jej działu.
