Jak przygotować koszyk zadań do assessment i development center?
Szuflada menedżera
Firmy konsultingowe i organizacje, niestety, korzystają często z gotowych, standardowych wzorów in-basket, zaczerpniętych ze specjalistycznych książek bądź internetu, a nie zawsze znajdują one odzwierciedlenie w charakterze danego stanowiska. Warto zainwestować swój czas i energię, aby stworzyć in-basket szyty na miarę realnych potrzeb danej organizacji. Jak to zrobić?
In-basket, zwany też in-tray, koszykiem zadań lub szufladą menedżera, należy do najbardziej popularnych metod stosowanych podczas assessment i development center. Ceniony jest głównie ze względu na swój realistyczny charakter, pozwalający na wiarygodną ocenę takich kompetencji miękkich jak planowanie, organizowanie czasu czy ustalanie priorytetów.
Formy in-basket
In-basket to ćwiczenie, w którym kandydatowi prezentuje się scenariusz, według którego z jakiegoś powodu (otrzymanie nowej pracy, awans, zastępowanie innego pracownika, dłuższa nieobecność w pracy itp.) otrzymuje on zbiór różnych dokumentów, które znajdują się na jego biurku lub w jego skrzynce e-mailowej, m.in. listy, regulaminy, raporty, biuletyny, informacje, notatki, zaplanowane spotkania. Zadanie kandydata polega na wyznaczeniu priorytetów i ułożeniu planu pracy (na cały dzień, tydzień lub miesiąc), jak również na podjęciu właściwych decyzji dotyczących poszczególnych notatek, listów czy raportów.
