Uwarunkowania dobrze przeprowadzonego badania kompetencji pracowniczych
Niestraszna diagnoza
Spojrzenie na badanie kompetencji oczami nie tylko pracodawcy, lecz także podwładnego może być warunkiem korzystnego zakończenia procesu. Jaką rolę we właściwym przygotowaniu pracownika do development center odgrywają osoba odpowiedzialna za HR oraz przełożony? O czym należy pamiętać przed wdrożeniem procesu, w trakcie jego przebiegu i po nim, by zagwarantować sukces?
Doniosłą rolę w budowaniu atmosfery badania development center (DC) odgrywa organizator całego przedsięwzięcia. Jak pracownicy mogą przyjąć informację o zaproszeniu ich do badania, jak mogą zinterpretować cały proces - na te pytania osoba odpowiedzialna za badanie kompetencji powinna znać odpowiedzi jeszcze przed rozpoczęciem procesu. Trzeba być świadomym emocji, jakie zaproszenie do badania obudzi w pracownikach. Pojawią się strach, pytania o cel badania, spekulacje na temat ewentualnych zwolnień, cięć wynagrodzeń itp. Pracownicy będą odczytywali badanie jako sygnał negatywny, poszukiwanie pretekstu do rozwiązania z nimi współpracy.
