Jak najlepiej zorganizować kurs językowy dla pracowników?
Moja firma planuje poszerzenie współpracy z zagranicznymi partnerami. Mimo że podczas rekrutacji na wszystkie stanowiska zwracaliśmy uwagę na znajomość języka angielskiego, mam świadomość, że większość pracowników, nie korzystając z języka systematycznie, będzie miała problem z jego aktywnym używaniem. Chciałbym zaproponować im firmowy kurs językowy. Jak go najlepiej zorganizować? Jak motywować pracowników do nauki?
PROBLEM
ROZWIĄZANIE
Podstawową zasadą podczas planowania kursu językowego dla pracowników jest wnikliwe przyjrzenie się celom, jakie firma chce poprzez kurs osiągnąć, a także rzeczywistym potrzebom pracowników. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie kompetencje językowe po ukończeniu kursu mają mieć zatrudnieni. Jeśli docelowo ich obowiązkiem będzie śledzenie na bieżąco doniesień na temat branży i trendów w zagranicznych serwisach informacyjnych, to trzeba wyraźnie zaznaczyć to podczas rozmów z lektorem. W takiej sytuacji musi on kłaść bezwzględny nacisk na czytanie ze zrozumieniem tekstów branżowych i poszerzanie słownictwa związanego z wykonywaną pracą. Jeśli natomiast firma planuje poszerzenie współpracy z zagranicznym partnerami, kurs powinien podnieść aktywne kompetencje językowe, takie jak pisanie, mówienie, a także rozumienie ze słuchu. Pracownicy będą bowiem kontaktować się ze swoimi kolegami za granicą, korzystając z różnych narzędzi - zarówno komunikacji e-mailowej, jak i telefonicznej.
