Magia świątecznych benefitów
Dla znacznej części organizacji już tradycją jest przekazywanie pracownikom świątecznych benefitów. To nieodłączny element zarówno świąt, jak i systemów motywacyjnych oraz strategii budowania wizerunku.
Paczki z prezentami, kupony i karty podarunkowe, bonusy pieniężne, dodatkowe wolne dni, loterie fantowe i imprezy w klubach - w taki sposób organizacje starają się zapewnić pracownikom świąteczną atmosferę i sprawić, by poczuli się w tym czasie wyjątkowo. Boże Narodzenie i Wielkanoc to daty ważne w kalendarzu wielu firm również ze względu na ekstra dodatki. Ale benefity nie pojawiają się już tylko od święta - na dobre zagościły na polskim rynku.
- Okres okołoświąteczny jest zwykle mile postrzegany przez pracowników ze względu na wolny czas, który można poświęcić na przyjemniejsze aktywności niż praca. Jednak czas ten staje się jeszcze bardziej przyjemny, gdy pracodawca obdarzy pracowników dodatkowymi świadczeniami. Niemal 100 proc. firm z różnych sektorów gospodarki, z którymi współpracujemy, przeznacza jakąś część swojego budżetu na chociażby drobne upominki dla zatrudnionych. Niezależnie od źródła finansowania tego typu benefitów - czy to z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, czy ze środków obrotowych pracodawcy - ich wachlarz jest naprawdę imponujący - przyznaje Anita Mamczur, menedżer ds. zatrudniania i administracji w Hays Poland.
