O kulturze strachu i arogancji
Rozmowa z Sébastienem Mena, wykładowcą na Wydziale Zarządzania w Cass Business School, City University London

Sébastien Mena
- wykładowca i asystent profesora na Wydziale Zarządzania w Cass Business School, City University London. Zajmuje się tematyką zmian organizacyjnych i interakcji między biznesem a społecznością, zwłaszcza w odniesieniu do takich aspektów, jak odpowiedzialność biznesu, zarządzanie organizacją i zrównoważony rozwój.
Jest jednym z autorów badania On the Forgetting of Corporate Irresponsibility, które w wersji najnowszej zostało opublikowane w sierpniu 2015 r. w "Academy of Management Review". W badaniu autorzy analizowali mechanizm zbiorowego zapominania - jak mówili - amnezji korporacyjnej na temat błędów, jakie zostały popełnione w historii firmy, i skutki takiego postępowania w organizacji.
Jest Pan współautorem badania On the Forgetting of Corporate Irresponsibility, w którym kluczowa jest teza, że firmy mają tendencję do zapominania swoich błędów i wpadek z przeszłości, ukrywają je przed pracownikami, uciszają tych, którzy zaczynają o nich mówić, a w konsekwencji powtarzają te błędy znowu. Jaka w świetle tego badania może być kluczowa lekcja np. dla menedżerów z obecnej afery spalinowej* w koncernie Volkswagen (VW), której Pan się przygląda? Co z tego wynika dla liderów innych firm?
