Jak podnosić standardy komunikacji menedżerskiej?
Bez szumu na łączach
Bezrobocie w Polsce wciąż spada, a zatem kurczy się już nie tylko pula talentów - najbardziej kompetentnych pracowników - lecz także grupa potencjalnych kandydatów do pracy w ogóle. Potwierdzają to wszystkie prowadzone wśród pracodawców w Polsce badania. W walce o kandydata, a potem pracownika odegra rolę wiele czynników, a jednym z kluczowych będzie jakość firmowej komunikacji. Warto zatem zastanowić się, jakie role komunikacyjne powinni odgrywać liderzy organizacji, a także jak ich wspierać w wypełnianiu tych funkcji.
Duży procent tych, którzy właśnie wkroczyli lub za chwilę wkroczą na rynek pracy, to młodzi pracownicy. Jak pokazują badania - ich oczekiwania wobec pracodawców są wysokie. Nowe pokolenia pracowników kreują nowe odpowiedzialności komunikacyjne dla liderów organizacji.
Oczekiwania wobec szefów
Z kwestią jakości komunikacji menedżerskiej od lat boryka się wiele organizacji. Nie ma znaczenia, czy chodzi o dużą światową markę, czy małą polską firmę - bardzo różne organizacje walczą o wysokie standardy komunikacji. W jednych pokutują wieloletnie zaniedbania wynikające z braku świadomości najwyższej kadry zarządzającej i bagatelizowanie kwestii komunikacyjnych. W innych w szeregi kadry kierowniczej wkraczają coraz młodsi menedżerowie, którym na początku brakuje kompetencji przywódczych, w tym umiejętności skutecznego komunikowania.
