Dobre rozwiązanie na trudne czasy
Czyli prawne aspekty pracy zdalnej Już w połowie marca Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wydało wytyczne dla pracodawców, zgodnie z którymi pracodawca zobowiązany jest, w miarę możliwości, zapewnić, by wirus COVD-19 nie rozprzestrzeniał się w miejscu pracy. W ślad za powyższą rekomendacją nie zostały jednak uchwalone jasne zasady określające reguły pracy zdalnej. Poza art. 3 ustawy w celu przeciwdziałania COVID-19, na podstawie którego pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie przez czas oznaczony pracy określonej w umowie o pracę poza miejscem jego stałego wykonywania (praca zdalna), nie uchwalono żadnych bardziej szczegółowych wytycznych (warto pamiętać, że pojęcie pracy zdalnej nie jest tożsame z telepracą).

Z dnia na dzień rzesze pracowników biurowych zamiast codziennie podróżować do biur, pozostały w domu i rozpoczęły pracę zdalną, której zlecenie nie wymaga zachowania żadnej specjalnej procedury. Wystarczające do jej rozpoczęcia jest wydanie stosownego polecenia przez pracodawcę, którego forma może być właściwie dowolna – ustna, pisemna, mailowa.
Mimo prostego sposobu jej wprowadzenia z biegiem czasu przybywa pytań dotyczących pracy zdalnej. Do najczęstszych należą kwestie dotyczące ewidencjonowania pracy pracowników pracujących
