Szkolić – ale jak?
Ostatnie dwa lata niemal wszystkim przyniosły wiele nieoczekiwanych zmian, zarówno w obszarze życia zawodowego, społecznego, jak i osobistego. Większość z nas pracuje inaczej, inaczej buduje i utrzymuje relacje, inaczej odpoczywa, inaczej też działa na co dzień. Nowa rzeczywistość, w której funkcjonujemy, spowodowała, że firmy zaczęły kłaść szczególny nacisk na wybrane kompetencje oraz poszukiwać nowych form rozwoju, silniej koncentrując się na pracowniku w całym cyklu życia organizacji.

Określenie i dostarczenie zatrudnionym kompetencji przyszłości to obecnie jeden z głównych obszarów rozwoju organizacji. By było to możliwe, firmy powinny wziąć pod uwagę nie tylko zmienne czynniki mikro- i makroekonomiczne, sytuację geopolityczną, lecz także świadomie określić własne potrzeby oparte również na opiniach pracowników. Uczestnicy badania „Kompetencje miękkie i potrzeba ich rozwoju - jak uczą się obecnie pracownicy?” określili, jakie kompetencje kluczowe będą potrzebne w przyszłości i jakie są ich preferencje dotyczące form kształcenia.
