Cyfrowy pracownik
Nikogo nie dziwi już fakt, że roboty są coraz powszechniej stosowane w firmach. Zmieniający się rynek sprawia, że również w branży HR poszukuje się sposobów na zwiększenie efektywności pracy przy jednoczesnych oszczędnościach. Narzędzia klasy RPA (z ang. Robotic Process Automation) mogą skutecznie wspierać zespoły w ich codziennych zadaniach. Jakie korzyści mogą wynikać z tego faktu dla samych pracowników, jak i pracodawców?

Robotyzacja to trend, którego nie da się już ignorować. Jak pokazują dane z raportu Deloitte, aż 78 proc. respondentów badania wdrożyło już procesy RPA w swojej firmie1.
Sytuacja na rynkach zarówno w Polsce, jak i na świecie jest trudna. Inflacja, wojna, problemy z dostępem do surowców – to wszystko wpływa również na rosnące koszty pracy. W wielu przedsiębiorstwach pojawia się więc presja związana z oszczędzaniem, której efektem jest często redukcja personelu. Tymczasem na rynku rośnie liczba rekrutacji – pracodawcy intensywnie poszukują wykwalifikowanych pracowników, pracy dla zawodowych rekruterów więc nie brakuje.
