Organizacja pracy ciągle (nie)doskonała
Seneka mawiał: „Nie brakuje nam czasu, lecz trwonimy go”. Jego słowa dziś, w dobie internetu, innowacji i natłoku informacji, są jeszcze bardziej aktualne. Wciąż brakuje nam czasu, a rynek wymaga od nas coraz szybszych reakcji. Umiejętność właściwego zorganizowania pracy swojej i swoich pracowników jest obecnie wyjątkowo cenną kompetencją, bo jak wiadomo czas to pieniądz.

Od dobrego menedżera oczekuje się, że będzie w sposób efektywny organizował pracę swojego działu i swoją własną. O tym, jak ważna jest organizacja pracy we współczesnym świecie, świadczą setki publikacji, narzędzi i metod, które mają pomóc w tym obszarze. Niektóre z nich, jak na przykład podejście Lean, stały się wręcz osobnym produktem rynkowym.
Gdy analizuje się badania rynkowe dotyczące tego, co zaburza dobrą organizację pracy, można natknąć się na przyczyny leżące po stronie narzędzi i warunków pracy, jak i te dotyczące osób zaangażowanych w pracę. Skupmy się na tej drugiej części, szczególnie wybierając te działania sprzyjające organizacji pracy, które są uniwersalne i łatwe do wprowadzenia w każdym typie przedsiębiorstw.
Określanie priorytetów
Każdego dnia mamy mnóstwo zadań do wykonania. Część to zadania rutynowe i powtarzalne. Są też zadania nowe, wymagające od nas rozpoznania oczekiwań. Każde z nich pochłania czas. Niestety często nie wiemy, którymi powinniśmy zająć się w pierwszej kolejności. Doskonałym przykładem jest sytuacja, kiedy otwieramy rano naszą skrzynkę e-mailową i po kolei realizujemy działania, jakie zostały zasygnalizowane
