Empatyczne dostrojenie
Czy dostrzegasz i interesujesz się tym, dlaczego Hiszpan mówi dynamicznie, a partner z Indii zadaje ci wiele pytań o życie prywatne? Dlaczego mieszkańcy krajów Beneluksu komunikują się w sposób bezpośredni, a dla Japończyków bardzo istotna jest hierarchia i związana tym określona etykieta spotkań? Albo też dlaczego Amerykanie podczas udzielania informacji zwrotnej nie przekazują w bezpośredni sposób negatywnych informacji? Odpowiedzi na te pytania pozwolą lepiej zrozumieć inne kultury i ułatwić kontakty biznesowe.

Świat biznesu staje się coraz bardziej zglobalizowany. Zastosowanie technologii cyfrowych zwiększyło możliwości posiadania klientów czy współpracowników w różnych częściach świata. Umiejętności komunikacyjne i budowanie relacji od zawsze stanowiły o sukcesie firm. Dziś jednak rozumienie różnorodnych kultur i poruszanie się w nich jest jednym z kluczowych czynników osiągnięcia przewagi konkurencyjnej wśród międzynarodowych organizacji. Kompetencje międzykulturowe pozwalają na lepsze rozumienie potrzeb zarówno pracowników, jak i klientów, a w konsekwencji budowanie relacji. Środowisko pracy staje się wówczas bardziej przyjazne, zwiększa się satysfakcja pracowników i klientów dzięki temu, że są rozumiani.
