Pomocne ręce
Każdego roku w ramach miesięcznej akcji charytatywnej ponad 25 tys. wolontariuszy – pracowników PepsiCo – rozdaje ponad 1,1 mln pożywnych posiłków wśród potrzebujących. Te liczby robią wrażenie! Jak można nakłonić tak wiele osób, by razem ze swoim pracodawcą budowały i realizowały politykę CSR?

Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR) to nie tylko firmowe biegi charytatywne czy udział w akcjach typu Clean the world. To szeroka strategia zarządzania polegająca na uwzględnianiu interesów społecznych i środowiskowych w codziennym działaniu. Norma ISO 26000, która jest swego rodzaju przewodnikiem po odpowiedzialnym biznesie, wyróżnia aż siedem obszarów, które mieszczą się w tym szerokim pojęciu. Są to: ład organizacyjny, prawa człowieka, stosunki pracy, środowisko, sprawiedliwe praktyki rynkowe, relacje z konsumentami, zaangażowanie społeczne. Spośród wielu narzędzi, które mogą wchodzić w politykę CSR w przedsiębiorstwie, jednym z najbardziej spektakularnych jest wolontariat pracowniczy.
Dlaczego warto wprowadzić wolontariat pracowniczy?
Dobrze zrealizowany program wolontariatu przynosi firmie wszechstronne korzyści. Nie tylko w jej komunikacji z rynkiem, lecz także w samym środowisku firmowym.
