Artykuł
Jak ustrzec się nieuczciwych kontrahentów
Prowadząc działalność gospodarczą, przedsiębiorcy zmagają się z różnymi problemami typu: jak znaleźć rynek zbytu dla swoich produktów bądź usług, co zrobić, aby nie stracić klientów, jak pozyskać nowych, jak zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. W praktyce okazuje się jednak, iż zagadnienia te nie zawsze są największym problemem podmiotów aktywnych gospodarczo. Często zdarza się bowiem, że po kampanii marketingowej, przedstawieniu atrakcyjnej oferty, zdobyciu klienta, czyli zaangażowaniu wielu środków oraz poświęceniu czasu, przedsiębiorca nie uzyskuje zapłaty za wykonaną usługę bądź sprzedany towar. Powody braku zapłaty mogą być różne: trafimy na nieuczciwego kontrahenta, który z premedytacją chce nas oszukać, nasz kontrahent z przyczyn od niego niezależnych utraci płynność finansową, okoliczności zewnętrzne spowodują, że podmiot, z którym zawarliśmy transakcję, uważa, że nie ma obowiązku uiszczenia zapłaty, np. jego zdaniem usługa została źle wykonana, towar nie dotarł do odbiorcy itp. Brak zapłaty powoduje dalekosiężne konsekwencje dla przedsiębiorcy - nie może on realizować swojej działalności ze względu na brak środków, popada w zadłużenie wobec swoich kontrahentów. Nie można także zapominać o fakcie, iż współpraca z nierzetelnym podmiotem nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązków wobec organów podatkowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right