Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-07-26

Jak zorganizować pracę biura rachunkowego i zatrudniać pracowników

Zarządzanie biurem rachunkowym: Od kwalifikacji pracownikow w dużym stopniu zależy sukces firmy. Mimo znacznego bezrobocia wcale nie jest łatwo dobrać zespół profesjonalistów, którzy oprócz wiedzy merytorycznej mają odpowiednie cechy charakteru i potrafią stworzyć właściwą atmosferę pracy. Wysiłek wykwalifikowanych pracowników powinien być wzmacniany właściwą organizację pracy oraz odpowiednim systemem nadzoru i odpowiedzialności.
W „Serwisie FK” nr 27 zostały przedstawione praktyczne sposoby pozyskiwania i utrzymania klientów w biurach rachunkowych. Zaprezentowane zostały w szczególności możliwości rozszerzenia zakresu świadczonych usług oraz podnoszenia ich jakości. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się innymi elementami mającymi wpływ na powodzenie prowadzonej działalności. Są nimi: dobra organizacja pracy oraz dobór i utrzymanie właściwych pracowników.
W poprzednim opracowaniu stwierdzono, że wbrew obiegowym opiniom działalność biura rachunkowego powinna być dynamiczna. Odnosi się to zarówno do działań mających na celu zatrudnianie pracowników, jak i dotyczących organizacji pracy. Brak dynamizmu, konsekwencji i racjonalizmu działania w tym zakresie powoduje wiele negatywnych zjawisk. Należą do nich: wysoka fluktuacja pracowników (częste odejścia), niska efektywność, niezadowalająca jakość wykonywanych zadań, brak możliwości rozwoju zakresu świadczonych usług. Z drugiej strony odpowiednia organizacja oraz prowadzenie właściwej polityki zatrudnienia i wynagradzania zniechęca pracowników do zmiany pracy, wpływa korzystnie na jakość usług i efektywność, a wyżej wykwalifikowani pracownicy pozwalają myśleć o nowych rodzajach usług.
Rekrutacja
Gdy już udało się nam zdobyć tylu klientów, że nie możemy sami podołać ich obsłudze, czas pomyśleć o zatrudnieniu pracowników. Wiele osób twierdzi, że pracownicy są najważniejszym kapitałem każdej firmy. Jeżeli bowiem dysponujemy wszystkimi elementami pozwalającymi prowadzić z sukcesem firmę księgową, a nie mamy odpowiednio wykwalifikowanych pracowników, nasze działania nie mają szans powodzenia. To pracownicy kreują niematerialną wartość firmy. A w takiej branży jak księgowość stanowią największą część wartości całej jednostki. Aby dysponować zespołem kompetentnych pracowników, w pierwszej kolejności należy dokonać prawidłowej selekcji kandydatów. Uwagi na temat doboru pracowników są aktualne nie tylko w pierwszym okresie działalności firmy, ale w całym okresie jej trwania. Nigdy bowiem nie jest tak, aby skład pracowników nie zmieniał się przez dłuższy czas.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00