Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-07-07

Składki i zgłoszenie do ubezpieczenia

Każdy pracodawca ma obowiązek zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego swojego pracownika.Odpowiedzi na najważniejsze pytania z zakresu tej problematyki udzielamy poniżej.

Krzysztof Baka
Stosownie do przepisów ustawy z 6 lutego 1997 r. o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym (Dz.U. Nr 28, poz. 153 ze zm.) oraz ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 ze zm.) pracownicy objęci ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi, tzn. osoby pozostające w stosunku pracy podlegają obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego od dnia nawiązania stosunku pracy do dnia jego ustania. W takiej sytuacji, zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym, obowiązek ubezpieczenia wygasa po upływie 30 dni od dnia rozpoczęcia urlopu, a pracownicy mogą ubezpieczyć się dobrowolnie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00