comment
Artykuł
Data publikacji: 2005-07-12
Praca nie na etacie. Telepraca
Iwona Jaroszewska-Ignatowska
Bartłomiej Sikora
W ostatnich czasach coraz większym zainteresowaniem ze strony zarówno pracowników, jak i pracodawców cieszy się telepraca. Polega ona na wykonywaniu przez pracownika pracy najczęściej w domu klienta, ale także w pociągu, w hotelu, na lotnisku itp. i kontaktowaniu się z pracodawcą za pomocą poczty elektronicznej, faksu lub telefonu. Wiąże się ona zatem zarówno ze zmianą miejsca wykonywania pracy, jak i innym sposobem organizacji pracy. Pracodawca musi pogodzić się z faktem, że nie sprawuje bieżącej kontroli nad pracownikiem, że pracownik nie stawia się do zakładu pracy o określonej godzinie, niekiedy pracuje mniej, innym razem więcej godzin w danej dobie, jego praca może być wykonywana w późnych godzinach wieczornych w domu. W ten sposób pracodawca wychodzi jednak naprzeciw zapotrzebowaniom swoich klientów czy kontrahentów, niekiedy także obniża koszty pracy przez brak konieczności organizowania stanowiska pracy pracownika w siedzibie firmy, a jedynie przez zapewnienie mu odpowiednich narzędzi pracy i pokrycie kosztów ich użytkowania.
Pozostało 81% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right