Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-02-28

Ustalenie regulaminu gospodarowania ZFŚS

Adam Kazimierski
Obligatoryjnym dokumentem wydawanym przez wszystkich pracodawców tworzących ZFŚS jest regulamin gospodarowania środkami tego funduszu, stanowiący regulację wewnątrzzakładowego prawa pracy.
Podstawą obowiązku wydawania regulaminu gospodarowania ZFŚS jest art. 8 ustawy z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (DzU z 1996 r. nr 70, poz. 335 ze zm.). Określa on zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z ZFŚS.
Dokument ten, podobnie jak inne akty wewnątrzzakładowe (regulamin pracy, regulamin wynagradzania itp.), powinien być dostępny dla wszystkich uprawnionych osób (a więc nie tylko pracowników, ale także emerytów i rencistów, którzy odeszli na te świadczenia z danego zakładu pracy). Nie ma wymogu, by został wywieszony, ale każda zainteresowana osoba musi mieć zapewniony dostęp do niego (np. w kadrach). W zakładach pracy, które posiadają wewnętrzne strony internetowe dobrym pomysłem byłoby umieszczenie go na takiej stronie. Brak regulaminu ZFŚS jest naruszeniem przepisów ustawy o ZFŚS i podlega karze grzywny.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00