WYNAGRODZENIE ZA CZAS POPRAWIANIA WADLIWIE WYKONANEJ PRACY
Pracodawca może żądać od pracownika usunięcia wad produktu lub usługi. Jeżeli wadliwość została usunięta, pracownikowi przysługuje wynagrodzenie odpowiednie do jakości produktu lub usługi. Jednak za czas pracy przy usuwaniu wady wynagrodzenie nie przysługuje.
Wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną i powinno uwzględniać ilość i jakość świadczonej pracy (art. 80 w zw. z art. 78 § 1 k.p.). Stosownie do art. 82 k.p. za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług wynagrodzenie nie przysługuje. Pracodawca może również odpowiednio zmniejszyć wynagrodzenie pracownika, jeżeli wskutek wadliwie wykonanej pracy z winy pracownika nastąpiło obniżenie jakości produktu lub usługi przez niego wykonywanej. Zmniejszenie wynagrodzenia powinno być odpowiednie w stosunku do stopnia obniżenia jakości wadliwie wykonanego produktu lub usługi.
