Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 6/2013 z 05.02.2013 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 12]
Data publikacji: 02.02.2013
Telepraca a koszty zatrudnienia
Świadczenie usług w formie telepracy wiąże się z określonymi kosztami, które pracodawca musi ponieść w związku z tym, że zatrudnia pracownika. Jednak korzystanie z tej formy zatrudnienia oznacza również oszczędności, wynikają one np. z braku konieczności wyposażenia stanowiska pracy.
Telepraca nie zastępuje klasycznego stosunku pracy, stanowi raczej jego uzupełnienie, jako szczególny sposób wykonywania pracy. Kodeks pracy wskazuje, że telepracownikiem jest pracownik, który wykonuje pracę w warunkach telepracy i przekazuje pracodawcy wyniki pracy, w szczególności za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (art. 67 § 2 k.p.).
