Rachunkowość Budżetowa 15/2003 z 01.08.2003, str. 10
Data publikacji: 03.07.2018
Informacja o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za I półrocze 2003 r.
Zbliża się termin obligujący zarządy jednostek samorządu terytorialnego - w gminach wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) do przedstawienia informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze 2003 r. organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego i regionalnej izbie obrachunkowej. Zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu określa organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.
KRYSTYNA GĄSIOREK
Termin złożenia informacji
Jak stanowi art. 135 ustawy o finansach publicznych, zarząd jednostki samorządu terytorialnego - w gminach wójt (burmistrz, prezydent miasta), przedstawia informację o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze roku budżetowego organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego i regionalnej izbie obrachunkowej do 31 sierpnia roku budżetowego.
Zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze określa organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.
Podstawą gospodarki finansowej każdej jednostki samorządu terytorialnego jest jej budżet, uchwalony przez organ stanowiący na rok budżetowy. Wykonywanie budżetu jednostki samorządu terytorialnego rozpoczyna się z pierwszym dniem nowego roku budżetowego, a kończy ostatniego dnia roku budżetowego.
Rodzaje sprawozdań
W toku wykonywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego istnieje obowiązek sporządzania sprawozdań. Zgodnie z art. 15 ustawy o finansach publicznych jednostki sektora finansów publicznych sporządzają sprawozdania zwane „sprawozdaniami budżetowymi” z wykonania:
