Rachunkowość Budżetowa 23/2003 z 01.12.2003, str. 13
Data publikacji: 28.06.2018
Budżet podstawą gospodarki finansowej jednostki samorządu terytorialnego
Budżet jednostki samorządu terytorialnego uchwalony przez radę na rok budżetowy stanowi podstawę gospodarki finansowej każdej jednostki samorządu terytorialnego. Budżet uchwalany jest w formie uchwały budżetowej podejmowanej przed rozpoczęciem roku bud-żetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do 31 marca roku budżetowego.
KRYSTYNA GĄSIOREK
W związku z pracami nad nową ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz przedłużonym terminem przedstawienia jednostkom samorządu terytorialnego informacji o kwotach subwencji ogólnej, wpłat do bud-żetu państwa oraz kwotach z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych został przesunięty termin składania projektu budżetu na kolejny, przyszły rok do 15 grudnia 2003 r.
Termin uchwalenia budżetu jednostek samorządu terytorialnego nie został przesunięty, w związku z tym wątpliwe jest dotrzymanie ustawowego terminu uchwalenia budżetu przez jednostki samorządu terytorialnego - 31 grudnia 2003 r.
Należy więc zwrócić uwagę, że przy tych okolicznościach będzie miał zastosowanie zapis art. 122 ustawy o finansach publicznych, który stanowi, że w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do 31 marca roku budżetowego jednostki samorządu terytorialnego uchwalają budżet.
Budżet jednostki samorządu terytorialnego
Jak stanowi art. 109 ustawy o finansach publicznych, budżet jednostki samorządu terytorialnego jest rocznym planem:
• dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów jednostki samorządu terytorialnego;
• przychodów i wydatków:
