Ewidencja i klasyfikacja prenumeraty czasopisma
W jaki sposób powinnyśmy zaksięgować prenumeratę czasopisma w jednostce budżetowej?
Weronika PawŁowska
W jednostce można zrezygnować z rozliczeń międzyokresowych kosztów, gdy poniesione koszty stanowią dla niej wartość mało istotną. Wtedy powinny być jednorazowo zaliczane w koszty. W tym celu należy wprowadzić na przykład taki zapis w polityce rachunkowości: „Jednostka nie stosuje rozliczenia międzyokresowego kosztów, jeśli dotyczy to kosztów mało istotnych co do ich znaczenia lub kosztów przechodzących z roku na rok w przybliżonej wysokości i tego samego rodzaju”. W takiej sytuacji prenumeratę należy zaliczyć do kosztów bieżącego roku i zaksięgować na koncie 400 „Koszty według rodzajów”. Konto to służy do ewidencji kosztów prostych według rodzaju. Nie ma w tej sytuacji konieczności, aby stosować konto 640 „Rozliczenia międzyokresowe kosztów”.
