Ujęcie w księgach rachunkowych operacji dotyczących materiałów nieobjętych w ciągu roku obrotowego ewidencją bilansową
W jednostce budżetowej wszystkie materiały wykorzystywane w jej działalności były objęte ewidencją magazynową. Od początku 2011 r. zasady rachunkowości dotyczące rozliczania kosztów materiałów zostały zmienione w ten sposób, że materiały budowlane używane do robót remontowych w budynkach komunalnych nadal podlegają pełnej magazynowej ewidencji ilościowo-wartościowej, natomiast materiały zużywane w bieżącej działalności jednostki - takie jak: środki czystości oraz materiały eksploatacyjne (żarówki, baterie, uszczelki itp.) - są z niej wyłączone, a ich pełną wartością w chwili zakupu obciąża się koszty bieżące. Materiały niepodlegające magazynowaniu są zaraz po zakupie wydawane kierownikowi referatu gospodarczego, który przechowuje je w podręcznym magazynku i wydaje w miarę potrzeb za pokwitowaniem pracownikom jednostki (sprzątaczkom, konserwatorowi, dozorcy). W jaki sposób powinny być ujęte w księgach rachunkowych jednostki w kolejnych okresach sprawozdawczych materiały wyłączone z ewidencji bilansowej, które nie zostaną wydane do użytkowania?
